Cara Menghilangkan Sakit Badan

Wednesday, February 01, 2017 8 Comments A+ a-


Sakit Badan? tipu kalau kata kita tak pernah melalui pengalaman sakit badan, ebby sendiri pon pernah melalui pengalaman yang paling teruk sehinggakan nak bangun dari baring pon susah.

Sakit badan ni boleh membuatkan kita jadi bertambah 'moody' betul tak?

Apabila kita stress mula la bertambah sakit di bahagian-bahagian lain seperti di pergelangan tangan, bahu, belakang tengkuk, betis dan jugak tulang belakang.

Kebiasaanya ini disebabkan oleh gaya hidup kita yang tidak sihat dan pemakanan kita kini yang 'superb' lazat almaklumlah sekarang ni merata-rata ada COD makanan kan? apa lagi order je kerja dan sediakan duit cukup-cukup.

Kebiasaannya kita akan bergantung kepada 'painkiller' tetapi sampai bila kita nak bergantung pada ubat tahan sakit tu sebab nya painkiller ni boleh mendatangkan kesan yang negatif pada kesihatan kita jika diambil dalam jangka masa yang lama. Thats why lah farmasi akan state ambil jika perlu je.

Cara lain yang selalu digunakan minyak angin dan plaster koyok, semua ni bersifat sementara kan? takkan la korang nak berbau ubat sepanjang masa dah tertukar ubat dan menjadi 'perfume' korang gitu.


Tu baru pembuka kata, mesti bosan apa la ebby ni membebel. ok ok ok i go to the NEXT 


  1. Ambil halia, parutkan halia tersebut dan campurkan air. Kemudian sapu ke seluruh badan sebelum tidur.
  2. Ambil air kelapa dan campurkan dengan air sejuk kemudian mandi dengan air tersebut pada waktu tengahhari. (ada sesetengah orang kalau minum sakit badan tau!) 
  3. Ambil daun sireh, gosokkan pada tapak tangan sampai keluarkan air. Kemudian sapu pada badan atau tempat-tempat yang lenguh.
Ruj : Petua daripada En.Rujhan

Image result for sakit badan

Tambahan supplement seperti Ostematrix merupakan gabungan hebat yang memberi ketumpatan dan memperbaharui jisim-jisim tulang dan sendi.

Seiring dengan pertambahan umur kita, ketumpatan tulang dan pelincir sendi semakin berkurang. Ini mengakibatkan keadaan sendi dan sengal-sengal tulang semakin memburuk.


Image result for collagen shaklee untuk tulang

Selain itu, ramai yang tidak sedar mengenai kepentingan collagen terhadap tulang. Ramai membayangkan collagen hanya untuk kecantikkan kulit.

50% daripada tulang rawan kita terdiri daripada kolegen. Kolegen inilah yang membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Selepas umur 20-an, kolegen ini mula terhakis dari tulang rawan (cartilage).

Ya, badan boleh menghasilkan kolagen sendiri, bagaimanapun masalah berlaku apabila bilangan kolegen yang dihasilkan oleh badan tidak dapat menampung keperluan bilangan kolagen yang rosak tadi.

Rawat Sakit Sendi Dengan Collagen Powder


Selain daripada kalsium dan kolegen, ramai yang tidak tahu bahawa salah 1 supplement yang boleh dikatakan double triple terbaik ialah Vivix. Kenapa ebby berkata sedemikian, teruskan membaca ya.

Ini kerana dalam satu jurnal kajian saintifik bertajuk Scientific Evidence and Rationale for the Development of Curcumin and Resveratrol as Neutraceutricals for Joint Health (Int J Mol Sci. 2012; 13(4): 4202-4232.), dapat disimpulkan bahawa telah terbukti resveratrol boleh membantu:
  • Mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi.
  • Mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.
Seterusnya penyelenggaraan yang baik pada sendi normal, juga memberikan perubahan yang lebih baik terhadap kesan fisiologi kepada sendi termasuklah (faedah yang positif) daripada segi:
  • Kelebaran ruang sendi (joint space width on radiographs).
  • Pergerakan.
  • Kekakuan (stiffness).
  • Ketidakselesaan sendi.
Secara spesifiknya kajian saintifik ini dijalankan terhadap penyakit osteoarthritis (OA), iaitu sejenis penyakit pada sendi yang serius. Yang mana terjadinya radang pada sendi atau kerosakan pada tulang rawan. Orang yang sakit sendi biasa, kalau tak cegah daripada awal sangat mudah nak kena OA ni.
Kalau nak lebih faham secara ringkasnya, kajian menunjukkan resveratrol (bahan utama dalam Vivix) berkesan untuk mengatasi masalah keradangan, antioksidan, memperbaki DNA dan menghalang sel daripada bermutasi. Ia bukan saja sangat bagus untuk sendi malah baik untuk pelbagai penyakit lain seperti kanser, Diabetes, Darah Tinggi, Jantung dan banyak 

Mana mungkin dengan gaya hidup masa kini kita katakan cukup zat dan khasiat kita boleh sediakan. Oleh sebab itu, kita perlukan supplement untuk melengkapkan keperluan zat dan nutrisi keperluan harian kita

Begitu juga untuk kesihatan tulang, sendi dan otot. Anda pasti tidak mahu memakai tongkat sebelum waktunya bukan?

Hubungi EBBY (919801)
SMS/Whatsapp : 012-956.9686
email : ebby.shaklee@gmail.com


Jom lihat testimoni-testimoni dibawah:

TESTIMONI 1

TESTIMONI 2

TESTIMONI 3

Image may contain: 1 person
TESTIMONI 4

Boleh baca testimoni mengenai Ostematrix SINI

Februari 2017 ada promosi Ostematrix tengok SINI

Nak buat belian atas talian???

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=25851845bd6a3cbf79e4341c1f6baa59
Buy 2 Get 5% or Buy 1 Ostematrix
Vivix & Collagen

8 comments

Write comments
Suliana Yusof
AUTHOR
February 1, 2017 at 3:34 PM delete

Saya pernah alami. Menangis tau nk bangun tidur atau nak tidur. Hanya yang pernah alami je tahu. Tapi lepas consume oste, alhamdulillah semakin berkurang. Nak topup dengan vivix pulak lepas ni.

Reply
avatar
Ebby
AUTHOR
February 1, 2017 at 9:29 PM delete

Bagus tu kak....vivix the best supplement..t roger² la i tau

Reply
avatar
eanaaziz1234
AUTHOR
February 2, 2017 at 12:09 AM delete

baru la tahu 3 tips hilangkan lenguh-lenguh tu, tapi tak daya rase nak buat hari-hari..

telan ostematrix je la lagi senang..tulang pun insyaAllah makin sihat kan..heee

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
February 2, 2017 at 12:15 AM delete

Kalau lenguh badan di kala bangun pagi, sebelum tidur amalkan sahaja ostematrix, esok selesai, hilang segala lenguh badan :)

Reply
avatar
atiehilmi.com
AUTHOR
February 3, 2017 at 12:56 AM delete

nice sharing !!! saya nih dah la suka pakai kasut tinggi.. hee~ memang sedikit sebanyak akan ekef badan + sendi2.. nasib ada ostematrix.. hee~

Reply
avatar
Ebby
AUTHOR
February 8, 2017 at 12:32 AM delete

kasut tumit tinggi selalunya bagi problem pada ibu jari kaki yag mendapat tekanan...

Reply
avatar
Ebby
AUTHOR
February 8, 2017 at 12:32 AM delete

betul tuh..thanks coz bagi feedback

Reply
avatar
Ebby
AUTHOR
February 8, 2017 at 12:33 AM delete

ada yang lebih mudah..telan oste je kan?

Reply
avatar