Cara Turunkan Protein Dalam Urine

Monday, February 22, 2016 1 Comments A+ a-

Pernah tak bila kita kencing dan terpandang yang kencing kita tu berbuih? Biasa nya yang mudah perasan ni ibu-ibu mengandung la kan sebab tiap bulan atau minggu follow up di KKIA or KDIA kan? so,lepas ni kena lebih mengambil tahu walaupun ramai yang anggap ala, tak perlu tahu.


Urine dalam bahasa mudah yang selalu kita guna pakai ialah 'air kencing'. Daripada ujian urine kita boleh mengetahui pelbagai penyakit.
Di sini ebby nak cerita mengenai protein dalam urine ataupun protein dalam air kencing. Macam mana pulak kita nak tau kehadiran protein dalam air kencing ni? Ok, pernah tak korang perasan yang urine korang berbuih dan pernah x korang terfikir kenapa urine korang berbuih ibarat teh tarik terlebih krim? Atau memang korang tengok sekadar tengok dan x hiraukan pon atau mengambil inisiatif untuk tahu kenapa perkara itu terjadi. .

Ok, sebenarnya kencing berbuih ni merupakan salah satu petanda kegagalan buah pinggang tau.

Apa Penyebab Urine Mengandungi Protein ni?


Buih pada air kencing disebabkan oleh adanya protein dengan kepekatan yang tinggi ,semasa air kencing dikeluarkan, protein tersebut bertindak balas dengan udara dan ketika air kencing   menyentuh permukaan air.

Cara mengetahui adanya protein dalam jumlah yang besar terdapat di air seni adalah dengan melihat buih pada air seni selain melalui pemeriksaan makmal.

Kepekatan protein yang tinggi di dalam air seni boleh disebabkan oleh beberapa perkara:

Pengambilan protein dalam jumlah yang tinggi
sehingga tidak dicerna dan diserap sempurna oleh tubuh dan akan dikeluarkan melalui air kencing. Ketika seseorang memakan daging secara berlebihan atau makanan sampingan dengan protein tinggi.

Tidak mampu mencerna protein yang di ambil dengan sempurna. Kebiasaannya disebabkan pengambilan beberapa ubat tertentu.

Dalam keadaan normal dan sihat, air kencing berbuih hanya muncul kadang-kadang (tidak terus menerus). Apabila air kencing berbuih muncul terus-menerus dan tidak mengambil protein secara berlebihan, maka harus berwaspada mungkin ada gangguan fungsi buah pinggang atau boleh juga disebabkan gangguan pundi hempedu.

Di sini ebby ingin berkongsi Cara Mudah untuk Menurunkan Kandungan Protein dalam Urine bersama Vitamin Shaklee

Set Kesihatan Buah Pinggang Shaklee


Vivix
▪ Diformulasi sebagai tonik anti penuaan yang membantu memperbaharui sel dan memulihkan sel kita secara keseluruhannya supaya kembali seperti dna sel kita yang asal sewaktu kita sihat dan muda.
▪ Ini menyebabkan tubuh akan menolak unsur asing yang tidak baik dan memulihkan semula sel seperti asalnya sebagaimana ketika kita sihat.

✔ Begitu juga dengan pesakit buah pinggang. Ia membantu memulihkan kesihatan pesakit buah pinggang secara menyeluruh dan menjadikan pesakit buah pinggang lebih sihat setelah mengamalkannya.

Nutriferon
▪ Membantu pengeluaran bahan buangan ginjal. Sangat perlu untuk Nephritis.

Ostematrix
▪ Mempunyai magnesium yang penting untuk membantu penyerapan air dan menampung kehilangan kalsium akibat dialisis yang menyebabkan lenguh-lenguh badan dan tulang rapuh kepada pesakit buah pinggang.

Omega Guard
▪ Membantu surutkan bengkak pesakit buah pinggang

Alfafa Complex
▪ Mengurangkan infeksi dan keradangan dan bengkak

B Complex
▪ Menurunkan retensi cecair


Sini ebby kongsi testimoni yang dah berjaya turunkan kandungan protein dalam urine mereka

Testimoni AIr Kencing Berbuih
Bebas Dialisis
Buah Pinggang Kembali Normal & Batu Karang Dah Tak De
Bacaan Protein Berjaya Turun

Berminat untuk mengetahui dengan lebih detail boleh hubungi EBBY : 012-956.9686 atau email ke ebby.shaklee@gmail.com juga boleh membuat belian atas talian 






1 comments:

Write comments
Irni Suhana
AUTHOR
December 22, 2017 at 6:08 PM delete

Aah kan, kencing berbuih pun rupa nye tanda badan bermasalah kan

Reply
avatar