Vitamin Untuk Naikkan HB

Thursday, February 02, 2017 2 Comments A+ a-

Akhir- Akhir ni, ebby lihat di FB ramai kawan-kawan terdekat yang sedang mengandung. Ada yang kali pertama ingin menjadi ibu dan ada yang dah beberapa kali melalui fasa mengandung ni. Apa yang ebby perasan ramai jugak yang upload masalah 'HB Low' nak makan apa ek? sebab tu, rini ebby nak kongsi pengalaman b sendiri waktu mengandungkan si Afrina & Auni, berbezanya sewaktu b mengandungkan si Aisya & Auliya.

Related image

Waktu anak 1st & 2nd, b ada masalah 'HB Low' dan setiap minggu kena ke Klinik Kesihatan untuk mengambil bacaan HB

sehinggalah ebby mengandungkan anak ke 3, pada mula nya HB menunjukkan bacaan menurun dan sangat tak cantik bila nurse menanda bacaan dengan menggunakan pen merah. Ebby mula mencari supplement tambahan dan mencuba Vitalea daripada Shaklee dengan beberapa lagi Vitamin Shaklee yang lain.

Ya, di akui banyak vitamin, atau makanan yang boleh menambahkan bacaan HB tetapi ianya tidak berkesan dengan ebby. Dan alhamdulillah sebulan ebby konsisten dengan set mengandung shaklee HB ebby meningkat ke bacaan 13 g/dl dan tak pernah lagi rendah daripada itu sehinggalah bersalin.
Image result for hb low

Menyambung lagi detik itu ebby mengandungkan anak ke 4 semasa masih 'Fully Breastfeeding' Nur Afrina Aliya. masa tu anak ke 3 ebby belum masuk 6 bulan dan ebby tenderm nursing bersama-sama baby di dalam kandungan sehingga bersalinkan anak no 4 pon ebby meneruskan penyusuan ke dua-dua anak. Alhamdulillah, HB ebby tak pernah kurang daripada 13 g/dl dan walaupun ebby menyusukan 2 orang anak, ebby siap boleh menderma darah.

Apa yang Ebby Jumpa?


Image result for Vitalea Vita C B complex
Set Menaikkan HB Ibu Hamil

 VITALEA WITH IRON FORMULA - Multivitamin wajib bagi semua orang lebih- lebih lagi ibu mengandung. Ianya kaya dengan iron, mengandungi 30 nutrisi harian lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting yg disarankan oleh RDA. Jadi kepada ibu- ibu yang mengalami tekanan darah atau hb rendah boleh mengambil 2 biji vitalea sehari

→ SUSTAINED RELEASE VITAMIN C - Fungsi utama pengambilan vitamin c adalah untuk menyerap zat iron yang terdapat dalam vitalea. Jadi ia digalakkan telan sekaligus dengan vitalea demi untuk naikkan bacaan Hb. Selain itu ia melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat.

→ B Complex -  lengkap dengan folic asid yang mana sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin. Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari. Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro ini boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk.

Dan apabila Ebby menggunakan set ini, hasilnya sangat membuatkan Ebby berpuas hati!

➤ Vitalea Iron mampu menaikkan HB ebby daripada 8 g/dl ke 13 g/dl dalam masa sebulan
➤ Masalah lemau atau lesu atau keletihan hilang, x der la memanjang melepek
➤ Vitamin ini semulajadi bukanlah sintetik seperti kebanyakkan vitamin di pasaran

Tambahan lain Ostematrix
 Disebabkan selepas melahirkan anak pertama ebby mempunyai masalah buasir yang teruk dan berdarah, ebby mengambil tambahan pil kalsium ini jugak. Selain dari membantu ebby mengatasi masalah sembelit, Ostematrix ni jugak bantu ebby daripada masalah kekejangan. Almaklum, ebby manusia yang tak minum susu. so, sangat-sangat recomended pada mereka yang tak minum susu untuk ambil ostematrix ni.


Kisah Benar Pengguna Shaklee




Baca Lagi kisah ANEMIA di SINI

Hubungi Ebby (919801)
012-9569686
ebby.shaklee@gmail.com

atau boleh membuat belian atas talian dengan menekan butang di bawah :

Boleh membuat pilihan pada cart di atas ya!
Dapatkan guide daripada saya secara percuma selepas pembelian.

Jangan Lupa Promosi Ostematrix Bulan ini
Buy 2 Get 5% less
Buy 6 Free 1

2 comments

Write comments
Unknown
AUTHOR
February 2, 2017 at 3:53 PM delete

Setuju sangat, waktu hamil Hb mmg drop. Vitalea & Vita C mmg tak boleh tinggal :)

Reply
avatar
atiehilmi.com
AUTHOR
February 3, 2017 at 12:54 AM delete

eh !! saya pun ade low BP tau.. hee~ pernah jek BP saya tak boleh read.. tapi sejak amalkan vitamin C dan ESP.. alhamdulillah.. tak dah la rasa pusing2 tu.. bonus.. saya bertambah cergas.. gittew--

Reply
avatar