Collagen Terbaik & Kebaikkannya

Friday, February 03, 2017 0 Comments A+ a-

Fuhh, mimpi ngeri kot bila kat Brach & On9 s2u dah kehabisan stock SCP. Apa yang best sangat pasal SCP ni kalau takat tuk kulit muka je kan...

Ok b rungkai kan 1 per 1 (ce ce ceh macam diselubungi misteri gtu kau)

Perempuan dan kecantikkan tak dapat dipisahkan gitew. Semua nak yang gebu gebas, kalau boleh nak kulit macam baby yang baru keluar ke dunia tu ha. Betul tak?

Tapi, malang sekali kita kerana apabila usia semakin meningkat kulit kita semakin kurang elastisiti dan semakin kendur. Ini disebabkan oleh satu unsur yang dinamakan kolagen.

Kolagen merupakan sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk menyokong tisu tisu badan kita bagi mengekalkan keremajaan dan keanjalan kulit. Semasa kita bayi, kandungan kolagen adalah sangat tinggi, sebab itulah kulit bayi lebih anjal dan cantik. Tapi apabila usia kita melewati 25 tahun dan keatas,  penghasilan collagen semakin berkurangan. Bila kurang, tiada apa yang menyokong tisu badan kita tadi. Lama kelamaan , kita boleh nampak adanya kedutan di tepi mata, tangan dan kaki. Cuba tengok nenek, datuk kita, boleh nampak adanya kedutan yang ketara pada tangan dan muka mereka kan. Itulah tandanya badan kekurangan collagen.

Betul tak?

Testimoni ni nak menunjukkan gambar waktu kanak² dan dah tua. Tapi depa² ni makan vivix untuk anti-penuaan uols.

Ok ok b sambung citer SCP. Jadi, kalau kolagen dah semakin berkurang dalam badan, macam mana nak buat ? habislah kulit jadi tak cantik lagi lepas ni ?! Jangan risau, kita masih boleh ambil kolagen tambahan dari sumber luar contohnya seperti Collagen Powder Shaklee. Kolagen ini bukan sebarang kolagen tau, tapi dihasilkan daripada sumber yang tahan lasak. Khas untuk menampung kehilangan kolagen dari tubuh kita akibat pertambahan usia. Sebab itulah ia dikatakan antara produk collagen terbaik.

➡ Bahan utama collagen shaklee ni ialah sisik ikan merah daripada laut dalam. Fungsinya untuk menyokong pembetukkan tisu penyambung. Bukan itu jer SCP ni jugak ditambah dengan 7 bahan aktif iaitu ekstrak biji benih Camellia Japonica, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang mampu meningkatkan keberkesanan RSS dan menyokong kecantikkan dari dalaman ke luaran gituh.

➡ Ramai yang tidak tahu kenapa kolagen dari ikan merah ni merupakan kolagen terbaik, jadi meh teruskan membaca okeh. Ikan merah laut dalam hidup pada paras 5000m di bawah laut. Sisiknya lebih tahan kepada tekanan air yang jauh di dasar laut berbanding ikan biasa. Tambahan pula ia jauh dari pencemaran dan sisa toksik. Jadi kolagen yang dihasilkan dari sisik ikan merah sudah tentulah lebih tahan lasak dan berkualiti tinggi. Wow bukan?

➡ Selain daripada kelebihan collagen Shaklee yang tahan lasak, kebaikan lain ialah molekul collagen  juga ringan iaitu kira-kira 1000 Dalton sahaja dan mudah diserap oleh badan berbanding kolagen biasa yang beratnya 300,000 Dalton yang sekaligus menyukarkan penyerapan oleh tubuh. Bila mudah diserap, maknanya kesannya juga maksimum. Ada yang mengadu, dia dah makan kolagen jenama lain tapi tak nampak kesan. Mengapa ? Sebab kolagen yang biasa , molekulnya besar dan tidak dapat diserap dengan sempurna. Akhirnya di buang saja. Rugikan ?

Collagen Shaklee juga membekalkan 4000mg “kolagen proprietary” menjadikan kolagen Shaklee jauh lebih unggul dan terbukti berkesan dalam tempoh yang singkat.

➡ ikan merah kat pasar berapa sekilo? So betu lah jugak ngan harga SCP ni ramai yang cakap mahal. Tapi kena tahu, Mahal kerana collagen powder Shaklee dihasilkan daripada sisik ikan merah (red snapper) yang sememangnya dikenali sebagai sumber kolagen berkualiti tinggi dan tahan lasak. Kebanyakan collagen di pasaran hanya menggunakan kolagen dari ikan salmon dan sumber lain. Harga pasaran juga untuk collagen ikan merah ini boleh mencecah ke rm400-500.  Tapi di Shaklee tidak sampai RM300 pun!

Tambahan pula ia diadun dengan bahan bahan semulajadi lain yang telah di uji keberkesanannya pada kulit kita. Memang confirm SELAMAT, SEMULAJADI dan BERKESAN! Itu jaminan SHAKLEE !

Statistik Kesan Collagen Powder Shaklee
Dan kena ingat Collagen bukan hanya untuk kecantikkan, tetapi kehilangan collagen boleh menyebabkan kita mengalami pelbagai masalah. Antaranya:

Tetimoni Pengguna Collagen

Testimoni 1

Testimoni 2
Testimoni 3
Dan banyak lagi testimoni² hebat pengguna SCP.

Macam mana nak dapatkan SCP ni?



Hubungi Ebby
SMS / Whatsapp : 012-956.9686
Email : ebby.shaklee@gmail.com