Cara Menghilangkan Kedutan Muka

Saturday, February 04, 2017 1 Comments A+ a-

Eee, belum 50 muka dah kedut! Seriau kan... Ke bangga?

Mesti korang pon sibuk mengugel mana la tips mengurangkan kedutan wajah ni kan dan terbaca blog ebby ni...

Jeng³

Kita sama as wanita mesti nak cantik² kedut² ni kalau boleh tak mau la kan...

Kedutan muka ni sebenarnya selain dari life kita sehari² yang kerap pemarah, suka senyum yang menampakkan garis² tepi mata dll tu pemilihan produk penjagaan muka yang salah jugak boleh menggalakkan lagi 'kecepatan' (eh sesuka je guna word tu) muka kita berkedut.

So, pilihlah rawatan dan petua semula jadi yang boleh membantu melambatkan proses kedut² ni. Kalau kedut boleh iron kan senang 

Punca Kedutan Wajah

➡ Merokok
➡ Genetik
➡ Radikal Bebas
➡ Penurunan berat badan secara drastik
➡ Kekurangan nutrisi
➡ Pendedahan kepada cahaya matahari

Tips Menghilangkan Kedutan Muka

1. Gaya Hidup Sihat
➡ Diet yang seimbang adalah kunci untuk membuat kulit kita kelihatan sihat dan segar. Vitamin A, C, E dan K, juga membantu unutk mendapatkan kulit yang 'glowing'.

2. Berhenti Merokok
➡ Ia telah terbukti bahawa merokok adalah berbahaya kepada kesihatan sama ada perokok aktif mahupun  perokok pasif. Kedutan juga boleh disebabkan oleh aktiviti merokok. Elakkan persekitaran yang terdedah kepada asap rokok.

3. Tidur Yang Cukup
➡ Tidur yang berkualiti adalah tidur malam. Ia boleh mengurangkan kedutan di wajah kita! Tidur malam dan tidur siang tidak sama. Hati² buat mereka yang suka berjaga malam.

4. Elakkan Tekanan / Stress
➡ Tekanan adalah sangat berbahaya, dan sudah tentu boleh membawa kepada kemunculan kedut. Elakkan tekanan dan kedut pada muka kita yang tidak akan terjadi atau ianya boleh dihapuskan.

5. Gunakan Krim Pelindung Matahari
➡ Cahaya matahari adalah punca nombor satu kedutan. Jika kita terpaksa melakukan aktiviti di bawah sinaran matahari, jangan lupa untuk menggunakan krim pelindung matahari. Selain mengurangkan kedutan, ia juga dapat mengelakkan kanser kulit.

6. Posisi Tidur Yang Betul
➡ Jika anda tidur mengiring, ia akan menyebabkan kedutan di pipi dan dagu.Jika diamalkan selalu ia akan membuat kesan kedutan kekal di muka.

7. Makan Ikan Terutama Minyak Ikan / Salmon
➡ Makan ikan yang mengandungi protein yang tinggi dan omega-3 akan membantu untuk menyuburkan kulit dan menjadikan ia lembut dan muda, dan sudah tentu ia juga membantu mengurangkan kedutan.

8. Makan Kacang Soya
➡ Penyelidikan setakat ini telah menunjukkan bahawa soya membantu melindungi atau menghalang bahaya matahari. Makanan tambahan yang diperbuat daripada kacang soya juga boleh memperbaiki struktur dan kekuatan kulit  selepas penggunaan selama enam bulan.

9. Koko atau Dark Chocolatte
➡ Penggunaan koko atau coklat gelap juga akan melindungi kulit daripada bahaya cahaya matahari, meningkatkan peredaran sel-sel kulit, penghidratan terjejas, dan membuat kulit kelihatan muda dan berasa lebih licin.

10. Makan Buah-buahan dan Sayur-sayuran
➡ Buah-buahan dan sayur-sayuran merupakan antioksidan. Antioksidan adalah sebatian yang mengurangkan kesan-kesan radikal bebas, menjadikan kulit kelihatan segar dan berseri-seri, dan melindungi beberapa kesan cahaya matahari.

11. Jangan Membasuh Muka Terlalu Kerap
➡ Menurut ahli dermatologi, basuh muka terlalu kerap akan menghilangkan kelembapan semula jadi dan minyak yang melindungi kulit daripada kedutan. Basuh muka 5 kali sehari adalah lebih elok. Dan 2x dengan betul². Elakkan penggunaan scrub yang berbiji kerana scrub berbiji boleh mengakibatkan kerosakkan tekstur kulit.

12. Asid Alpha-hydroxy (AHA)
➡ Bahan-bahan semula jadi akan meningkatkan permukaan sel-sel kulit mati, mengurangkan garis-garis halus dan kedutan, terutamanya di bahagian mata, dan membantu merangsang pengeluaran kolagen.

13. Retinoids (termasuk Retin A)
➡ Tretinoin atau lebih dikenali sebagai Retin A adalah satu bentuk semula jadi vitamin A yang digunakan untuk menyelesaikan masalah kedutan.

14. Vitamin C
➡ Pengambilan vitamin C boleh meningkatkan pengeluaran kolagen, melindungi dari bahaya UVA dan UVB ray, untuk mengatasi masalah pigmentasi, dan memperbaiki keadaan kulit yang rosak.

Cuba ini 14 tip-tip mudah dan anda akan dalam perjalanan anda untuk kulit yang lebih sihat dan cantik.

Dan jika anda sedang mencari vitamin semulajadi untuk mengurangkan kedutan di wajah, saya mengesyorkan supaya mengambil vitamin Shaklee.

Kenapa Shaklee?

✔ Vitamin Shaklee adalah vitamin semulajdi yang selamat dan berkesan. Antara vitamin² yang boleh di ambil untuk mengurangkan kedutan ialah Collagen, ESP, Vivix, Vitamin C, Vitamin E, GLA Complex dan Carotomax (Vitamin A). Makan secara konsisten selama 6 bulan dan teruskan sebagai pelengkap untuk ke arah gaya hidup lebih sihat, insya allah anda akan mendapat hasil yang memuaskan.

Selain dari set dalaman juga ada set kecantikkan luaran ala set jagaan kulit muka la apa lagi kan. Mestilah nutriwhite dan enfuselle pon dari shaklee.

Jom tingkatkan kesihatan dengan suplemen Shaklee dan kecantikan dengan set penjagaan wajah Shaklee, hubungi saya segera dan anda layak mendapatkan khidmat nasihat percuma daripada Ebby!
Anda juga boleh membuat belian melalui atas talian dengan menekan BUY NOW di bawah.






1 comments:

Write comments
Suliana
AUTHOR
February 4, 2017 at 9:34 PM delete

Vitamin c shaklee memang best la. Bukan setakat kurang kedutan, mencerahkan dan menyekatakan juga. Jerawat pun segan nak muncul.

Reply
avatar