10 Cara Atasi Masalah Susah Tidur Malam Yang Paling Cepat Dan Berkesan

Monday, December 04, 2017 2 Comments A+ a-

Anda ada masalah susah tidur malam atau insomnia? Tiap malam bergolek-golek atas katil tapi mata tak boleh lelap. Akhirnya, pagi esok orang lain bangun rasa fresh, anda pulak menongkat mata dan bermata panda. Kadang-kadang dah tahap Zombie Kampung Pisang sebab tak cukup tidur. Stress kan. Jom ebby kongsi 10 Cara Atasi Masalah Susah Tidur Malam Yang Paling Cepat Dan Berkesan.


  1. Situasi Bilik Tidur
    Pastikan bilik tidur selesa, kemas & bersih. Bilik yang berhabuk, kotor dan tidak kemas menyebabkan mood tidur terganggu.
  2. Suhu Bilik
    Bilik yang terlalu sejuk atau terlalu panas juga boleh menjadi punca susah untuk tidur malam. Pastikan suhu bilik berada pada setting yang paling selesa untuk anda
  3. Pencahayaan
    Bilik tidur terlalu terang, malap atau gelap juga memainkan peranan penting dalam proses untuk tidur. Pilih pencahayaan yang paling sesuai untuk anda.
  4. Alatan Elektronik
    Elakkan meletakkan alatan elektronik seperti tv dan laptop di dalam bilik tidur. Pastikan bilik tidur adalah tempat untuk tidur & berehat sahaja, bukan tempat untuk buat kerja atau menonton tv. Dengan cara ini, anda akan mudah mendapat tidur yang lena.
  5. Telefon Pintar / Handphone
    Tinggalkan handphone anda. Elakkan menggunakan handphone di atas katil semasa bersiap-sedia untuk tidur. Bagi peluang kepada mata & otak untuk berehat sebelum tidur.
  6. Bertenang
    Biasanya time nak tidur, waktu tu lah kita meleret-leret sampai ke sudah. Seeloknya, bila masuk tidur kita fikir perkara positif & menggembirakan. Bersyukur atas segala nikmat yang diberikan, tidur dalam keadaan tersenyum. InsyaALLAH akan lena sampai ke pagi.
  7. Tidur dalam keadaan badan yang bersih & segar
  8. Minum susu panas sebelum tidur
  9. Tema warna bilik yang lembut.
    Pemilihan warna cat dinding, cadar & selimut dengan tona warna yang lembut juga membantu anda supaya mudah tidur. Elakkan warna garang seperti merah atau warna hitam gelap.
  10. Set Insomnia Shaklee
    InsyaALLAH dengan pengambilan set ini mengikut aturan makan & dos yang betul, anda akan merasakan perbezaannya. Kalau sebelum ini susah nak tidur, selepas pengambilan set ini anda akan dapat tidur dengan mudah & lena sampai ke pagi. Nak tau macam mana set ini membantu?

Tips atasi masalah insomnia, Cara atasi masalah insomnia, cara merawat insomnia, cara atasi masalah berjaya malam,cara atasi masalah burung hantu, cara atasi masalah susah tidur malam, tips atasi masalah susah tidur malam
Ostematrix merupakan vitamin penenang yang memberikan ketenangan, merehatkan otot & sarad dalam badan sekali gus membantu anda tidur dengan lebih lena. Saya jamin, keesokan paginya anda akan bangun dengan rasa yang lebih segar.

B-Complex merupakan vitamin gembira yang membantu menghilangkan stress. Kalau kita tidak stress mesti kita gembira. Bila dah gembira, pasti massalah susah tidur malam akan hilang. Ia juga mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.

ESP merupakan minuman pemberi tenaga. Pengambilan ESP sebelum tidur akan membantu anda cergas dan bertenaga apabila bangun keesokkan paginya. Ia juga meningkatkan sistem imun dan terbukti dapat mengurangkan masalah sukar tidur.

Itu dia 10 Cara Atasi Masalah Susah Tidur Malam Yang Paling Cepat dan Berkesan. Tunggu apa lagi! Kalau anda pun ada masalah susah tidur malam, jangan berlengah. Dapatkan Set Insomnia Shaklee anda hari ini. Hubungi saya sekarang!


2 comments

Write comments
December 4, 2017 at 3:42 AM delete

Akak ada masalah ni ebby, tapi akak memang spesis owl

hihihi

Reply
avatar
Ebby
AUTHOR
December 4, 2017 at 11:40 PM delete

perasan sangat ngan masalah akak tu...asal malam je ada kat FB...

eh ebby pon asal malam je taip entri baru....

Reply
avatar