Rawatan Kanser Pangkal Rahim Secara Semulajadi dan Berkesan

Wednesday, February 17, 2016 0 Comments A+ a-

Sebelum ini ebby ada share entri mengenai Bahaya Kanser Pangkal Rahim, Malam ini ebby nak cerita pula Cara Merawat Kanser Pangkal Rahim secara Semulajadi dan Berkesan. 

Kanser Pangkal Rahim

Pendahuluan
▶ Anggaran hampir 1600 kes kanser pangkal rahim di laporkan pada tahun 2003 di Semenanjung Malaysia.
▶ Angka sebenar jauh lebih tinggi dari angka yang tersebut memandangkan banyak kes yang tidak dilaporkan.
▶ Kebarangkalian 1 di dalam 28 orang sehingga 1 di dalam 80 orang mengidap kanser pangkal rahim.

Faktor-faktor Risiko Kanser Pangkal Rahim
▶ Hubungan seks / kelamin di usia muda
▶ Jangkitan virus HPV yang berisiko tinggi
▶ Merokok
▶ Keadaan yang menyebabkan sistem ketahanan badan menjadi rendah seperti penyakit AIDs, pesakit yang menjalani pemindahan buah pinggang dan lain-lain
▶ Wanita yang mempunyai pasangan seks yang ramai
▶ Wanita-wanita yang tidak menjalani pemeriksaan pap-smear boleh dikategorikan golongan berisiko mengidap kanser barah rahim sebab kajian telah menunjukkan ujian pap-smear boleh mencegah kanser barah rahim.

Tanda-Tanda Kanser Pangkal Rahim
▶ Pendarahan selepas hubungan seks ("postcoital bleeding")
▶ Keluar lendir berdarah dari kemaluan
▶ Pendarahan di pertengahan kitaran haid
▶ Pendarahan selepas disahkan putus haid
▶ Hilang selera makan
▶ Turun berat badan

Akibat Kanser Pangkal Rahim Rahim
Akibatnya jika kanser pangkal rahim tidak dirawat ataupun rawatan diterima lewat.
▶ Kesan fizikal
▶ Kesan Psikologi dan Sosial
▶ Beban kepada Ahli Keluarga

Kaedah Rawatan Kanser Pangkal Rahim
▶ Pembedahan
▶ Rawatan Radioterapi
▶ Rawatan Kemoterapi

Cara Pencegahan
▶ Berhubungan seks dengan 1 pasangan sahaja
▶ Elakkan hubungan seks usia muda
▶ Tidak Merokok
▶ Mengambil imunisasi HPV
▶ Suntikan vaksin

Kaedah Diagnostik

▶ Ujian Pap
 Mengambil sedikit tisu di permukaan serviks dan menghantar ke makmal.
 Mengesan ketidaknormalan pada serviks seperti sel pra-barah

▶ Ujian HPV
 Mengesan kuman HPV yang specific terhadap kanser serviks seperti strain 16 & 18, iaitu penyebab utama kanser pangkal rahim

Colposcopy
▶ Menggunakan microskop yang khas untuk memeriksa pangkal rahim untuk sebarang ketidaknormalan. Sedikit biopsi diambil dan dihantar ke makmal. Biopso kon dibuat sekiranya didapati sel barah sudah merebak lebih di dalam.

Rawatan
▶ Rawatan bergantung kepada tahap kanser tersebut dan sejauh mana ia merebak. Sekiranya di peringkat awal, pembedahan buang rahim akan disarankan dan pembedahan yang lebih radikal akan di lakukan sekiranya sel kanser sudah merebak ke organ berdekatan. Rawatan sampingan lain termasuk radiasi dan kimoterapi.


Setiap penyakit pasti ada ubatnya, kecuali MATI. Paling penting kita usaha, Di sini ebby share Vivix Testimonials dari pengguna Vivix Shaklee.

Testimoni 1
Testimoni 2
Testimoni 3
Bagaimana Vivix Bertindak Membantu Melawan Sel Kanser?

▶ Vivix membantu merawat kanser dengan membetulkan DNA sel yang rosak supaya signal sel dapat diproses dengan betul. Ini akan menyebabkan sel-sel kanser yang rosak ini ‘membunuh diri’ melalui proses apoptosis.
▶ Apabila semakin lama menggunakan Vivix, sel-sel kanser akan semakin berkurangan dan akhirnya hilang. Anda boleh teruskan dengan Vivix walaupun anda sudah bebas kanser kerana khasiat Vivix sangatlah banyak.

Salah satu daripada kandungan utama dalam Vivix adalah resveratrol yang telah terbukti dalam banyak kajian saintifik boleh membantu mencegah dan merawat kanser.

Antara kajian saintifik yang membuktikan keberkesanan resveratrol melawan kanser:
✔  Kajian dalam Annals of The New York Academy of Sciences pada tahun 2011 melaporkan beberapa kajian awal menunjukkan resveratrol mempunyai kesan anti kanser.
✔ Kajian yang dibuat oleh University of Florida pada tahun 2011 menunjukkan resveratrol mempunyai sifat anti-carcinogenic yang boleh menghalang sel normal menjadi sel kanser.

Vivix bukanlah ubat yang mempunyai dadah. Kandungan Vivix terdiri daripada kombinasi 4 bahan aktif dari tumbuhan iaitu:

Polygonum Cuspidatum (Japanese Knotweed)
▪ Tumbuhan ini adalah sumber utama kepada bahan RESVERATROL yang juga terdapat dari ektrak kulit dan biji anggur merah.

Muscadine Grape
▪ Muscadine Grape ialah satu spesies anggur yang sangat unik kerana ia mengandungi lebih 1 (satu) kromosom  dari tumbuhan biasa, iaitu 20 kromosom.  Kelebihan ini menjadikan ia sepsis anggur yang paling kaya dengan POLIFENOL, satu bahan penting yang sangat baik untuk kesihatan terutamanya untuk pencegahan kanser.
▪ Satu lagi bahan penting ialah Asid Ellagik yang tinggi yang membantu untuk menghentikan tindakan kimia penyebab kanser. Ia mempunyai sifat anti-mikrob dan anti-virus.
▪ Satu lagi uniknya anggur ini ialah saiznya yang sebesar BOLA GOLF!

Purple Carrot
▪ Purple Carrot merupakan sumber terbaik untuk Vitamin A, sumber ANTIOKSIDA yang MUJARAB termasuk antocianin (yang menyebabkan warna merah menyala, ungu atau biru pada buah).
Antocianin membantu untuk antioksidan, anti-radang, anti mikrob dan juga anti kanser. Ia juga sangat baik untuk kesihatan saluran darah, platlet, dan lipoprotein yang penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung.

European Elderberry (Sambucus Niagara)
▪ Elderberry merupakan satu tumbuhan yang terkenal dalam rawatan tradisional untuk flu/selsema terutamanya influenza B. Ia dapat mengurangkan kesan akibat influenza seperti sakit otot dan ketidakselesaan akibat selsema.
▪ Ia mengandungi unsure Flavonoids, salah satu sumber antioksida yang sangat baik untuk mengukuhkan system imunisasi untuk melawan jangkitan bacteria dan virus.
▪ Elderbery turut kaya dengan kandungan Antocianinyang membantu untuk antioksidan, anti-radang, anti mikrob dan juga anti kanser. Ia juga sangat baik untuk kesihatan saluran darah, platlet, dan lipoprotein yang penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung.
▪ Bukan sekadar antioksidan, Elderberry juga ada vitamin A,B, C dan nutrient seperti asid amino. Kesemua nutrient ini baik untuk menguatkan imunisasi, merendahkan kolestrol, beri pelindungan kepada penyakit-penyakit kardiovaskular seperti serangan jantung & strok.
▪ Elderbery juga sangat baik untuk mengurangkan stress, penglihatan dan juga penghadaman.

Sel kanser merebak dengan pantas. Jangan berfikir terlalu lama untuk membuat sesuatu keputusan. Vivix merupakan makanan tambahan yanh boleh di amalkan oleh pesakit yang sedang berikhtiar untuk pulih mahupun untuk mencegah.

Hubungi
