Cara Merawat Sakit Jantung dengan Berkesan

Saturday, February 13, 2016 0 Comments A+ a-

Sebelum ni ebby pernah share Cara Mengatasi Masalah Sakit Jantung kan? Boleh tengok sini

Hari ni, ebby nak kongsi lagi Cara Merawat Sakit Jantung pula

Kenapa asyik pasal jantung ni ye? Sebab kita ada 1 jantung sahaja dan tiada jual kat kedai-kedai barangan terpakai. (Ops ebby melawak)

Sakit jantung merupakan Pembunuh No.1 di Malaysia. Fakta yang semua rakyat Malaysia tahu saya kira. Tapi sejauh mana anda peduli dengan rawatan bagi merawat dan mencegah sakit jantung.

Set Jantung Sihat Shaklee menyediakan sumber semulajadi CoQ10 yang terdapat di dalam CoQHealth Plus dan dikombinasikan bersama supplement lain untuk perlindungan jantung dan salur darah yang menyeluruh.

CoQ Health Shaklee adalah makanan tambahan yang diperlukan oleh pesakit jantung, diabetes dan darah tinggi (penyakit 3 serangkai). Penyakit 3 serangkai ini merupakan senarai teratas penyakit yang menyerang kebanyakan manusia di zaman milenium ini. Kalau cuma satu yang menyerang, anda sebenarnya cukup bernasib baik. Ini kerana ada individu yang menghidap 3 serangkai ini serentak dan ini bukan sesuatu yang pelik.

 CoQ Health Shaklee mengandungi CoQ10 iaitu bahan yang didapati secara semulajadi dalam tubuh bagi membantu menukar makanan kepada tenaga
 CoQ10 terdapat pada hampir setiap badan
 CoQ10 bertindak sebagai antioksidan yang kuat bagi melawan radikal bebas iaitu partikel yang merosakkan sel dalam tubuh yang mengakibatkan kerosakkan membran sel, mengganggu DNA dan juga menyebabkan sel mati

Saintis percaya radikal bebas menyumbang kepada proses penuaan dan beberapa masalah kesihatan. Ini termasuk penyakit jantung dan kanser. Antioksidan seperti CoQ10 ini bukan sahaja meneutralkan radikal bebas, malah boleh mengurangkan seterusnya membantu mencegah sesetengah kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas ini.

Para penyelidik yang membuat kajian percaya bahawa CoQ10 boleh membantu dalam hal-hal yang berkaitan dengan jantung kerana ia boleh meningkatkan pengeluaran tenaga dalam sel-sel, mencegah pembentukan darah beku dan bertindak sebagai antioksidan. Beberapa kajian menunjukkan bahawa dengan mengambil supplemen CoQ Health Shaklee, boleh membantu mencegah dan merawat penyakit berikut :

Serangan Penyakit Jantung
Satu kajian klinikal mendapati bahawa orang yang mengambil suplemen CoQ10 setiap hari dalam tempoh 3 hari selepas serangan penyakit jantung adalah kurang berisiko untuk mempunyai serangan jantung berikutnya.

Kegagalan Jantung
Terdapat bukti bahawa CoQ10 boleh membantu merawat kegagalan jantung apabila di gabungkan dengan ubat-ubatan konvensional. Orang yang mempunyai masalah jantung kongensif (tidak dapat mengepam darah) serta mungkin mempunyai tahap rendah CoQ10. Kegagalan jantung menyebabkan darah berkumpul pada bahagian-bahagian badan yang lain (paru-paru dan kaki). Ia juga boleh meyebabkan sesak nafas. Beberapa kajian klinikal menunjukan CoQ10 membantu mengurangkan bengkak kaki, mengurangkan cecair dalam paru-paru, menjadikan penafasan lebih mudah dan meningkatkan kapasiti untuk pesakit jantung melakukan senaman.


Selain itu, ada beberapa produk Shaklee lain yang boleh membantu masalah penyakit jantung

Seperti Vivix & Omega Guard

Saya kongsi testimoni di bawah 


Apakah cara lain bagi menjaga kesihatan jantung?

✔ 30minit sehari berjalan kaki
✔ mengawal tekanan darah
✔ mengurangkan kadar kolesterol dalam badan
✔ meningkatkan stamina bagi membantu mengawal masalah berat badan

Antara nasihat yang boleh dijadikan panduan untuk mengamalkan tabiat berjalan kaki ialah, jika anda menggunakan pengangkutan awam, berhenti separuh jalan dan mula berjalan kaki hingga sampai ke tempat kerja, sekiranya menggunakan kenderaan sendiri, sentiasa amalkan berjalan 15 minit sebelum menaiki kereta serta lebih baik menggunakan tangga daripada menggunakan lif.

Jantung yang sihat adalah kunci kepada kesihatan badan. Untuk mempunyai jantung yang sihat juga adalah penting bersenam sekurang-kurangnya tiga kali seminggu selama 20 minit.

Akhir sekali, anda amat disyorkan untuk mengambil vitamin sebagai usaha untuk mengurangkan risiko dan mencegah penyakit 3 serangkai ini. Buatlah keputusan anda pada hari ini juga untuk manfaat kesihatan berpanjangan kerana tubuh yang sihat adalah aset yang paling lebih berharga dari segalanya.

Sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya