Bahaya Kanser Pangkal Rahim

Monday, February 08, 2016 0 Comments A+ a-



TUGAS wanita memang banyak, bukan setakat menjadi isteri dan ibu, malah mereka juga tonggak kesihatan keluarga. Walaupun kesedaran terhadap kesihatan makin meningkat, kebanyakan wanita memberi keutamaan kepada suami serta anak dan meletakkan mereka di peringkat kedua.


Amalan ini perlu diubah kerana wanita juga terdedah kepada pelbagai penyakit, terutama kanser payu dara dan pangkal rahim (serviks) iaitu dua kanser paling utama menyerang wanita yang boleh membawa maut.


Rasanya semua orang sudah maklum mengenai kanser ini, tetapi masih ramai penduduk negara ini takut menjalani pemeriksaan kesihatan. Mereka takut jika dikesan menghidap penyakit, sedangkan hakikatnya ia langkah terbaik supaya penyakit seperti kanser dapat dirawat pada peringkat awal.




Kanser pangkal rahim atau  kanser serviks adalah sejenis kanser yang 99.7% disebabkan oleh human papilloma virus (HPV) onkogenik, yang menyerang pangkal rahim. Virus ini boleh merebak secara langsung dari sentuhan kulit, masa inkubasinya boleh lebih dari sepuluh tahun, oleh kerana itu diperingkat awal tidak ada gejala yang nyata.

Kajian menunjukkan bahawa selain disebabkan jangkitan HVP faktor seperti merokok dan komsumsi pil dalam waktu lama juga boleh mempengaruhi risiko seseorang terkena kanser serviks.

Untuk mengelakkan jangkitan virus dan meminimumkan  terkena kanser serviks, anda harus mengenal faktor penyebab, pencegahan dan gejala agar anda boleh mengurangkan risiko anda menghadapi kanser serviks.




Punca Kanser Pangkal Rahim
 Faktor Umur (>40tahun)
 Faktor Kebersihan (keputihan, mencuci dengan air yang tercemar)
 Faktor-faktor lain (sifilis, gonorea, herpes simpleks, HIV-AIDS, kutil kelamin, seks bebas dan melahirkan anak melebihi 5 org melalui serviks meningkatkan risiko kanser rahim)

Tanda-Tanda Kanser Pangkal Rahim
 Pendarahan (berlaku selepas hubungan seksual atau terlalu memaksa pada waktu buang air besar, ada darah segar bercampur dengan keputihan)
 Pendarahan tidak teratur pada faraj
 Rasa sakit (terjadi pada perut bahagian bawah, apabila setiap saat masa haid, buang air besar atau hubungan badan rasa sakit meningkat)
 Peningkatan keputihan (mengalami peningkatan keputihan yang diikuti dengan perubahan bau dan warnannya)

Untuk anda yang belum sama sekali mengalami gejala-gejala ini, bukan bererti anda tidak akan terkena kanser serviks. Pencegahan dan menjauhi faktor-faktor penyebab penyakit ini adalah sesuatu yang wajib dilakukan oleh para wanita untuk meminimumkan kemungkinan terkena kanser pangkal rahim ini.

Apabila anda mengalami gejala-gejala yang menunjukkan kanser serviks, segeralah periksakan kepada doktor pakar kanser serviks.


Pap Smear

Vaksin HPV

Pencegahan

Pap Smear merupakan pemeriksaan sederhana yang dapat mengenali kelainan pada serviks. Dengan rutin melakukan papsmear, perbezaan pada serviks akan semakin cepat diketahui sehingga memberikan hasil rawatan semakin baik. Selain itu, pencegahan terhadap kanser serviks dapat dilakukan dengan program skrinning dan pemberian vaksinasi. Vaksin HPV akan diberikan pada perempuan usia 10 hingga 55 tahun melalui suntikan.

Shaklee mempunyai rangkaian produk yang boleh digunakan Set Rawatan Kanser oleh pesakit kanser sama ada belum menjalani rawatan, sedang menjalani rawatan, mahupun selepas menjalani rawatan terapi kimo.




Vivix - Berperanan memperbaiki sel sihat dan merencat sel kanser, mempercepatkan proses penyembuhan.

Alfafa - Mengalkalikan tubuh supaya sel kanser menjadi pasif

Peppermint Ginger Plus -  Mengatasi rasa loya kesan ubat kimo

Perfomance Drink - Terhidrasi atau menghalang kehilangan bendalir dalam badan

ESP - Kritikal bagi memastikan paras  kalori dan protein mencukupi. Pesakit perlu tenaga lama dengan paras glukosa yg rendah.

Vitalea - Mengandungi kesemua vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh

Sustained Release Vita C - Dos vitamin C yang lebih tinggi membantu mempercepatkan proses pemulihan sel baru

B-Complex -  Sangat penting untuk penghasilan sel darah merah

Omega Guard -  Untuk mengurangkan eicosenoid tak baik yang merangsang perkembangan sel kanser

DTX Complex - Detoks hati dari ubat kimo yang beracun dua minggu selepas tamat kimo

Nutriferon - Menggalakkan penghasilan interferon. Interferon menggalakkan penghasilan lebih banyak sel imun

Caratomax - Previtamin A mengawal pengembangan sel sihat selepas terapi kimo


Ingin saya nasihatkan bahawa kita hanya berusaha kerana janji Allah tiada penyakit Allah turunkan tanpa penawar kecuali mati. Maka testimoni berikut adalah perkongsian pengalaman pengguna Shaklee dan ia tidak dianggap sebagai jaminan. Sedangkan hospital juga tidak memberi sebarang jaminan inikan pula kami. Shaklee bukan ubat tetapi nutrisi, maka jangan tinggalkan ubat dan rawatan yang disarankan pihak doktor.

Kesan kepada setiap individu mungkin berbeza kerana setiap dari kita adalah unik dan tahap kanser setiap orang adalah berbeza. Bagaimanapun kami memberi harapan baru terhadap pesakit kanser melalui set kanser Shaklee. Berikut merupakan testimoni dari pesakit kanser yang telah sembuh dengan bantuan Shaklee dengan izin Allah




Jika anda berminat dan mempunyai sebarang pertanyaan boleh hubungi saya

Ebby (919801)
012-956.9686
ebby.shaklee@gmail.com



Posted via Blogaway