Intermittent Fasting (IF) dengan Set Kurus Shaklee

Tuesday, February 14, 2023 0 Comments A+ a-

Intermittent Fasting (IF) dengan Set Kurus Shaklee?

Perasan tak sekarang ni dah semakin ramai start IF. Masih berkobar-kobar dengan azam tahun 2023 dan tak lama lagi nak raya mestilah nak kurus dan cantik-cantik.

Ebby sendiri jugak dah mula IF tapi dengan support dari Set Kurus Shaklee. Alhamdulillah sangat-sangat membantu. Setakat ini sangat seronok dan sangat suka buat terutama bila kita buat beramai-ramai. Bila dah biasa ianya jadi sebagai rutin harian kita. Waktu makan pun lebihlah terjaga.



Seperti yang Ebby janjikan pada entry sebelum in, kali ini Ebby nak berkongsi Set Supplement yang sesuai untuk diambil semasa Intermitten Fasting ni. Boleh baca apa itu Intermittent Fasting.




Set Kurus Shaklee (Intermittent Fasting - IF)


PROTEIN : Ada minuman Protein yang diambil sebelum mula IF atau bila waktu (eating window). Boleh jadi sebagai pengganti makanan (meal replacement) sebab ianya mengenyangkan. Boleh juga campur dengan Life Shake Elderberry jika suka. Sedap sangat, Ebby dah cuba. CHICH SHAKE - Tinggi Protein, Tinggi Serat, Indeks Glisemik yang sangat rendah yang boleh membantu mengekalkan gula dalam darah.


Agen Pemecah Lemak : Lecithin
Mempercepatkan lagi proses pemecahan lemak, meningkatkan metabolisme juga membantu memecah lemak terkumpul pada dinding salur darah, jantung dan otak.


Agen Pemecah Lemak : Omega Guard
Kawal paras lemak sihat yang terkumpul daripada pemakanan harian kita, tingkatkan kepekatan insulin badan bagi mengelak maknan disimpan sebagai lemak dan ditukar menjadi tenaga, juga membantu meningkatkan metabolisme badan.


Agen Detox: Herb-Lax
Penting untuk membantu membuang najis yang lama tersekat (sembelit/susah membuang), menggalakkan pembuangan lebih mudah dan membantu melegakan sembelit.


VIVIX
Boleh diambil semasa eating window, kebiasaannya Ebby ambil waktu pagi bersama-sama protein shake sewaktu berbuka puasa IF. Vivix ni ada kajian menyatakan ianya membantu dari proses membakar lemak bagi mengelakkan berat badan berlebihan. paling best vivix ni jugak membantu kita dari craving untuk makan makanan yang bergula.


Jadi, sambil kita berdiet IF kita juga tidak melupakan nutrisi-nutrisi perlu badan. Supplement ni sebagai support supaya tidaklah kita lemau disebabkan kekurangan nutrisi. Barulah balance micronutrien dan macronutrien dalam diet kita, dan tidaklah terkurang nutrien perlu badan. Ebby jamin, korang akan merasa perbezaan diet bersama Set Kurus Shaklee dengan tanpa support set ini. Moga kita mendapat kesihatan yang baik dengan iktiar secara IF ini.


Boleh jugak korang baca penulisan MamaNurins mengenai Set Kurus Shaklee SINI


Jika anda semua berminat untuk tahu lebih detail mengenai SET KURUS SHAKLEE - IF ni boleh direct Whatsapp Ebby SINI