Perbezaan Vitamin Sintetik, Organik & Semulajadi yang ramai tidak tahu

Thursday, March 02, 2017 2 Comments A+ a-

Pernah dengar sintetik, organik & semulajadi tak? Kalau dulu yes susah nak dengar sekarang dek ramai jep duk jual vitamin kat fesbuk or on9 ni sepatutnya korang kena ambil pedulik lah...kenapa? Sebab nampak sama tapi bukan dia gituh

Secara amnya, vitamin boleh dikategorikan kepada 3 jenis iaitu vitamin sintetik, vitamin organik dan vitamin semulajadi. Jadik sebelum nak beli vitamin haruslah korang amik tahu dari mana sumber vitamin korang tu iyalah nak masuk badan kot tapi jangan lak jawab duit korang korang punya sukalah. Tak dapek la ebby nak nolong nye ha.

Pentingnya jugak kita ambik tahu jenis vitamin ni supaya korang boleh lah mengambil yang terbaik di antara yang terbaik supaya niat anda untuk kekal sihat tidak terganggu.

Ramai sangat antara kita tidak tahu beza antara 3 jenis vitamin ni (bukan korang je, ebby dlu pon rasa semua sama je kot)

Betul tak baik korang ngaku je nak nak bila dengar ayat cam gini "vitamin ni mahal ke murah ke sama je, dah nama pun vitamin tapi kalau ko bagi free tu lagi afdhal" ha³ kan kan kan?

Tapi yang sebenar²nya tanggapan yang duk main kat kepala otak korang tu tak betul malahan jauh terpesong.

Pulak tu ramai je yang tak tau pon kewujudan organik mahupun semulajadi yang dia tau nak vitamin bagus beli kat farmasi gitu.

Ok ok..kalau bebel panjang kan lagi panjang jom teruskan membaca.

Sebenarnya ada 3 kategori vitamin ni iaitu vitamin sintetik, vitamin organik dan vitamin semulajadi

Contoh nya seperti bawah ni ha

Ok nampak tak perbezaannya tuh?

Vitamin sintetik umpama buah plastik, sama rupanya macam buah sebenar, dan namanya pun ikut buah sebenar tu. Kalau rupa macam epal, kita akan panggil epal bukan limau.

Vitamin organik pula sama macam jus komersial, dibuat dari buah sebenar, tapi menjalani pelbagai proses dan akhirnya banyak nilai buah sebenar yang telah hilang. Pernah tak terfikir yang jus buah yang berlainan jenama punyai rasa berbeza juga? Korang yakin ke itu memang 100% jus asli? Tak lain tak bukan cuma penipuan label je…Jadi, pilihlah vitamin anda dengan bijak. Ingat, buah plastik lebih murah dari buah sebenar, dan mungkin kita boleh dapat free. Tergamak ke korang nak makan buah plastik?

Kesimpulannya, tanya diri anda sendiri korang mengambil mengambil vitamin pada mulanya? Jawapan standard adalah sebagai makanan tambahan pelengkap kepada diet seimbang dan senaman rutin yang anda biasa lakukan. Korang mahukan yang terbaik untuk tubuh korang jadi pastikan korang memilih jenis vitamin yang tepat dan terbaik untuk tubuh korang bagi menjamin tubuh korang kekal sihat.

Ok 1 lagi ebby bagi perbezaan dalam jadual dibawah bagi korang lagi paham

Vitamin Sintetik, Vitamin Organik, Vitamin Semulajadi, Organik, Semulajadi, Sintetik, Shaklee Semulajadi, Perbezaan Vitamin Sintetik, Organik & Semulajadi
So acaner? Dah paham apa bezanya. Now tepuk dada tanya diri nak yang mana 1. Kalau nak yang terbaik semestinya yang semulajadi jadi pastikan anda memilih jenis vitamin yang tepat dan terbaik untuk tubuh anda bagi menjamin tubuh anda kekal sihat.

Kalau saya memang pilih shaklee korang macam mana?

Dapatkan Vitamin Semulajadi Korang Hari Ini

Ebby
012-956.9686 (tekan untuk Whatsapp)
ebby.shaklee@gmail.com



2 comments

Write comments
March 2, 2017 at 11:17 PM delete

oooo...ingt vitamin semulajadi tu dari sumber buah atau sayur organik..sbb tu ingt sama dengan vitamin organik..

anyway thanks fatihah..😁

Reply
avatar
March 3, 2017 at 3:21 PM delete

kan? dulu saya pon rasan organik & semulajadi benda yang sama...jugak rasa yang xder beza pon dengan sintetik...upenya beza sangat2...

Reply
avatar