Disebabkan ANEMIA dia kini bekerja di RUMAH...

Thursday, June 16, 2016 2 Comments A+ a-




Cerita Master Aya Chalo,

Sewaktu mengandungkan anak yang ke-3, beliau mengalami masalah anemia yang teruk. Paling teruk sewaktu sebulan sebelum bersalin. 






Ebby tertarik dengan perkongsian beliau kerana tau masalah ini sering dihadapi oleh ramai ibu-ibu diluar sana.

Serba sedikit mengenai Anemia


Seseorang ibu mengandung dikatakan mengalami Anemia apabila bacaan paras hemoglobin (Hb) dalam sel darah merah kurang daripada 11gm/dl. Ibu perlu membuat ujian darah untuk mengetahui bacaan ni. Hemoglobin berfungsi untuk mengangkut oksigen dan zat makanan ke seluruh badan.

Keadaan paling teruk Master Aya pada waktu itu apabila bacaan HB nya cuma 8.7gm/dl. Waktu ini beliau masih bekerja sepenuh masa, Kita semua tahu kan, bila ada masalah berkaitan HB KKIA akan meminta kita untuk datang ke klinik selang 2 minggu untuk mengulang ujian darah. Ini da mengambil masa waktu kerja beliau, belum termasuk lagi terpaksa menghabiskan waktu sekurang-kurang 2 jam untuk mendengar leteran daripada jururawat. Leteran itu bukan lah yang tak baik, tapi bagi ibu yang bekerja menjadi 1 masalah besar sebab selepas itu perlu kembali ke pejabat.

Apabila ibu menghadapi masalah anemia menyebabkan bayi berisiko mempunyai masalah jantung tidak terbentuk sempurna dan terbantut, tangan dan kaki yang tidak lengkap, pembentukan otak terganggu, bayi kurang berat badan apabila dilahirkan dan yang paling menakutkan ia boleh mengakibatkan kematian di dalam kandungan.

Selain itu, ibu juga berisiko mengahadapi tumpah darah sewaktu berssalin, keguguran dan ada juga yang boleh menyebabkan kematian.

Sehingga minggu ke 34 HB beliau masih pada bacaan rendah. Dan 2 minggu selepas itu, beliau berjaya menaikkan HB pada bacaan 11mg/dl.

Apa yang beliau lakukan?

masalah low hb dan cara naikkan bacaan darah
Bacaan HB pada minggu ke 17

cara naikkan bacaan Hb darah
Bacaan HB pada minggu ke 34
Dan disebabkan takut disuntik iron ke dalam badan beliau mencuba SET ANEMIA SHAKLEE.

Selepas 2 minggu mengamalkan SET ANEMIA SHAKLEE

Beliau mencuba secara konsisten dan alhamdulillah sesuai sangat vitamin di dalam Set Anemia Shaklee ni. Bacaan terus melonjak ke normal.
Beliau juga terus berhenti mengambil ubat yang dibekalkan dari klinik sewaktu start makan Set Anemia Shaklee ni. Kiranya 100% guna Shaklee lah. Lagipun dah berbulan beliau makan Iberet tetapi tidak berjaya.

ubat tambah darah ketika mengandung

tips mengatasi anemia

Ubat atasi kurang darah anemia 


Dan alhamdulillah...Master Aya telah selamat melahirkan bayi beliau tanpa perlu disuntik iron.


BAGAIMANA SET ANEMIA SHAKLEE BANTU MENAIKKAN HB ?


Dalam SET ANEMIA SHAKLEE menyerupai vitamin yang dibekalkan oleh klinik (pil hematinik) seperti Iron, Folic Asid, Vitamin B dan Vitamin C.

TETAPI istimewanya Shaklee kerana ianya 100% diperbuat daripada bahan semulajadi, ianya selamat dan insyaAllah berkesan (jaminan Shaklee, sentiasa selamat, berkesan dan mesra alam). Manakala ubat klinik pula adalah vitamin sintetik, iaitu diperbuat daripada bahan kimia dengan meniru komposisi dalam vitamin semulajadi.

Ada dua pilihan kita sama ada bahan semulajadi ataupun tiruan. Semulajadi membolehkan kadar penyerapan vitamin lebih cepat dan ianya selamat untuk kandungan.

Tambahan pula, vitamin shaklee telah menjalani pelbagai ujian klinikal agar ianya mudah diserap oleh badan dan tidak membebankan buah pinggang pengguna.

boleh ikuti kisah RAHSIA mengatasi masalah Master Aya di SINI


SET ANEMIA SHAKLEE

SET ANEMIA
*set anemia shaklee ini juga boleh diamalkan oleh ibu mengandung kerana set ini juga terdiri daripada vitamin asas ibu mengandung


 DAPATKAN DI SINI

atau boleh hubungi EBBY : 012-956.9686



Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.

STILL NOT A MEMBER?

Image result for join now

2 comments

Write comments
syireen halim
AUTHOR
June 16, 2016 at 8:23 AM delete

berapa biji vitalea yang perlu diambik yer?

Reply
avatar
Ebby
AUTHOR
August 4, 2016 at 10:52 AM delete

maaf terlambat reply....
2 biji ya sis Syireen

Reply
avatar