Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee - Minyak Ikan Terbaik di Dunia

Saturday, February 15, 2020 0 Comments A+ a-




Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee - Minyak Ikan Terbaik di Dunia



1. Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun.

2. Omega Guard adalah 3 kali lebihh tumpat dari ketumpatan hati minyakk ikan.

3. Berbanding dengan produk minyak ikan lain, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPADHAALA dan banyak lagi.

4. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan HDA.

5. Kebanyaan pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan hanya akan memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang mebahayakan kesihatan. Shaklee menggunakan kaedah ultatulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard.

6. Omega Guard dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB (polychlorinated biphenyl - merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik).


6 Sebab Kenapa Perlu Pilih Omega Guard



Manfaat Utama

1. ASID LEMAK
omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditkarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada muncul andropos. Ia juga mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.


Asid Lemak Omega 3 (Lemak Sihat yang Baik!)



2. MENCEGAH PENYAKIT SALURAN DARAH TERSUMBAT / STROK
DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melicinkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher dan sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghindarkan pembekuan darah dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan pontesi untuk kena sakit jantung.


Omega 3 dan Jantung Sihat



3. MEMBANTU TUMBESARAN OTAK JANIN JUGA BAYI DAN MEMBANTU PERKEMBANGAN MEMORI
DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3   bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah  penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migraine. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan DHA.


Omega baik untuk semua



4. MENYIHATKAN SISTEM IMUN & PARU-PARU
Mengawal sistem imun seperti membaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.


Inflamasi adalah punca kebanyakkan penyakit


5. MEMELIHARA FUNGSI-FUNGSI SENDI (ARTHRITIS)
Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu boleh mencegah kemusnahan enzim yang mebentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.


Kekal aktif dengan Omega-3



6. MENCEGAH INSOMNIA DAN MEMBANTU MENGURANGKAN TEKANAN
Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizopherenia.


Inflamasi Menjejaskan Fungsi Otak





Ciri-ciri minyak ikan yang bagus





Kenapa Perlu Pilih Omega Guard?



*These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Untuk pertanyaan boleh hubungi Ebby

Whatsapp / SMS : 012-9569686
email : ebby.shaklee@gmail.com
Instagram & Tweet : @ebby_mohfat
FB : Ebby MohFat
Page : Story2u4Health