Pengalaman Ramadhan dengan Set Puasa Shaklee



2015-2023 kejap je masa berlalu. dah tahun ke 8 kami sekeluarga berpuasa dengan SET PUASA SHAKLEE

Teringat dedulu memula nak cuba Set Puasa Shaklee, Ebby la manusia paling ragu-ragu. Mana tak nya Ebby ni sejenis susah nak telan supplement-supplement jenis cecair mahupun yang bancuh tambahan pulak ebby pernah cuba ESP tahun 2012-2013-2014 tapi takleh telan wooiii siyes tak lalu nak telan dan sejujurnya last-last jadi baja tanah.


Jadi sebab ramai kawan-kawan yang ada pengalaman sama dan dah serik sini Ebby nak share Pengalaman Ramadhan dengan Set Puasa Shaklee sangat-sangatlah luar biasa. Jangan serik mencuba selagi kita tak jumpa taste yang kena dengan tekak kita.

Beauty Mango Smoothie

Macam Ebby sendiri mula jatuh cinta dengan ESP dengan resepi Beauty Mango Smoothie ni dan sejak itulah Ebby mula jatuh cinta dengan ESP ni. rupanya sedap je tak sama langsung dengan pengalaman minum masa tahun 2014 dan sebelumnya. Maklumlah dia punya kandungan pun makin di 'upgrade' kan.

Berbalik kepada pengalaman Ebby berpuasa tahun pertama dengan Set Ramadhan Shaklee dulu terkenal dengan Set 3 Mighty Gem dalamnya ada ESP, MealShake dan Perfomance Drink. Kalau nak ebby cerita tentang rasanya kang ada citerasa kita tak sama. Tapi, Ebby nak cerita tentang apa yang badan kita rasa sewaktu ambil ketiga-tiganya sewaktu sahur.

Ebby memilih untuk mix ketiga-tiganya didalam shaker dan bancuh. Rasanya seperti yogurt oren atau fresh oren susu. Ok, bagi yang ada masalah gastrik teruk macam Ebby atau perut mudah bloated, susah nak sahur (makan awal) ebby sangat-sangat la cadangka  ambil.

  1. Sejak 2015 hingga now boleh kira dengan sebelah tangan je berapa kali ebby kena serangan gastrik atau bloated. Sebab ebby ni sejenis tak boleh sarapan atau makan terlampau awal.
  2. Walau hanya bersahur dengan Protein Shake, perut tak mudah lapar berbanding sahur dengan nasi jam 10 pagi dah mula rasa lapar.
  3. Betenaga sepanjang hari.
  4. Tidak mudah dahaga walaupun berpuasa dalam keadaan cuaca panas.
  5. Boleh turun berat dengan mudah, sedangkan kalau berpuasa tanpa sokongan Set Ramadhan, nak kurangkan berat 100g pon sangat lah susah.
  6. Kulit makin cantik.
  7. Sewaktu 2015 tu Ebby berpuasa sambil tenderm nursing, alhamdulillah walau menyusu 2 orang serentak badan tak mudah penat.
  8. 2018 - 2020 pulak Ebby berpuasa semasa mengandung dan menyusu.
Jadi, kalau nak share pengalaman tersangatlah banyak. Bukan je sewaktu dalam keadaan biasa tetapi sewaktu mengandung jugak menyusu.




Memandangkan bulan Mac 2023 ni kita ada Promosi Set Ramadhan Shaklee, Jika anda berminat nak ambil peluang promosi bolehlah buat pesanan di SINI

Sini Ebby nak share juga pengalaman mereka yang dah amal Set Puasa Shaklee







Sebenarnya banyak lagi sharing dan pengalaman berpuasa daripada mereka yang telah menggunakan Set Berpuasa Shakle ni. Korang semua boleh juga baca entri kawan ebby ni yang share jugak pengalaman beliau berpuasa dengan Set Shaklee. Boleh baca entri ni juga Set Puasa Shaklee Beri Kenyang Lama.


No comments:

Post a Comment